Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
20 Ağustos 2019 Salı
°C

Öncelik yayaların!

Bingöl'de Öncelik Hayatın Öncelik Yayanın programı kapsamında bilgiler verilirken, katılımcılar yaya geçitlerini kullanarak dikkat çekmeye çalıştı.

06 ŞUBAT 2019 ÇARŞAMBA 21:11
8
2027
15
AA aa
Öncelik yayaların!

İçişleri Bakanlığı tarafından ilan edilen ‘Yaya Öncelikli Trafik Yılı' nedeniyle Bingöl'de de ‘Öncelik Hayatın Öncelik Yayanın' programı düzenlendi. Merkez Genç Caddesi Dörtyol Saat Kulesi önünde İl Emniyet Müdürlüğü Trafik ve Denetleme Şubesi tarafından yapılan etkinliğe Vali Yardımcısı Taner Bolat, İl Emniyet Müdürü Metin Akay, Belediye Başkan Vekili Fadıl Korkmaz, kurum amirleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.

2019 yılının İçişleri Bakanlığı tarafından ‘Yaya Öncelikli Trafik Yılı' ilan edildiğini anımsatan İl Emniyet Müdürü Metin Akay, Bingöl'de geçtiğimiz yıl 461 yaralanmalı trafik kazası gerçekleştiğini ve bunlardan 151'ine yayaların karıştığını söyledi.

Sonuçlar değerlendirildiğinde Bingöl'ün şehir merkezinde meydana gelen ölümlü yaralanmalı trafik kazalarının yüzde 32'sinin yayaların karıştığı trafik kazası olarak görüldüğüne dikkat çeken Akay," Trafik kanunlarında yapılan değişiklikle sürücüler, görevli bir kişi ve ışıklı trafik ışıkları bulunmayan ancak trafik işaretleri ve levhalarla belirlenmiş kavşak giriş çıkışları, yaya okul geçitlerine yaklaşırken yavaşlaması gerekir. Varsa buralardan geçen veya geçmek üzere olan yayalara uyarak ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar hükmü getirilmiştir. Tüm sürücülerimizin yayalara karşı daha saygılı olup geçiş önceliği vermesi trafik güvenliği açısından doğru bir davranış olacaktır. Belirtilen şartlar dahilinde yayalara geçiş önceliği verilmemesi durumunda araç sürücülerinin kusurlu olacağı unutulmamalıdır. Yapmakta olduğumuz bu etkinliği amacı tüm yol kullanıcılarına yaya öncelikli trafik düzeni bilinci kazandırmaktır” dedi.

Daha sonra İl protokolü ve vatandaşlar, Genç Caddesi üzerinde bulunan yaya geçidinden geçiş yaptı. Kurulan stantta ise vatandaşlara bilgilendirme broşürleri dağıtıldı.

İLÇELERDE DE UYGULAMA YAPILDI

Etkinlik kapsamında merkez dahil diğer ilçelerde de etkinlik yapılırken, Genç İlçe Emniyet Müdürü Şenol Toklu, yayaların kaldırımdan ayağını yere attığı anda araçların duracağını belirten; “Ben ilçenin emniyet müdürü olarak sürücüleri bir kez daha duyarlılığa, hassasiyete davet ediyorum. Çünkü yolda daha güçlü durumda olan araçlar ama bu düzenlemeyle beraber artık daha güçlü durumda olan biz yayalarız. Bundan sonra kavşaklara, okul geçitlerine yaklaştığımız da yavaşlayacağız ve yaya kaldırımdan yola adımını attığı anda duracağız ve ona yol vereceğiz. Böylelikle kazaları ortadan kaldıralım, kaldırabilelim. Sürücülerin bu kurala uyacağına yürekten inanıyorum. Aksi davranışlar trafik kanunumuzun 74.maddesi uyarınca da cezai işleme çarptırılacak” şeklinde konuştu.


 

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38739)
08 Şubat 2019 Cuma 07:41
Millet bilip bilmeden edebiyat parçalıyor bu işi sanki emniyet müdürlüğü kafasına göre yapıyormuş gibi yorum yapılıyor. Bu uygulamanın kıymetini bilin insan olduğunuzu unutmayın avrupada yaya ayağını yola attımı bütün araçlar durur. Acil durumlarda ambulans, itfaiye ve polis sirenleri çalındımı diğer araçlar kaldırımlara bile çıkarak derhal yolu açar. Peki bizler hala neyi tartışıyoruz.
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38715)
07 Şubat 2019 Perşembe 18:54
Bingöl halkı kaldırım kullanmıyor o yüzden sürücüler zorluk çekiyor kimse bilip bilmeden yorum yapmasin
Beğendim (1) Beğenmedim (4)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38754)
08 Şubat 2019 Cuma 15:17
@Misafir Kullanıcı kaldırımda kar var
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38748)
08 Şubat 2019 Cuma 09:35
@Misafir Kullanıcı Sen önce arabanı kaldırıma park etmekten vazgeç de sonra yayalara laf at
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38729)
07 Şubat 2019 Perşembe 23:59
@Misafir Kullanıcı siz arabalarınızı bile kaldırıma koyuyorsunuz
Beğendim (4) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38726)
07 Şubat 2019 Perşembe 22:10
@Misafir Kullanıcı Bingöl halkı kaldırım kullanmıyor değil kaldırım kullanamıyor zira her esnaf kaldırımı kendi dükkanına kattığı için mecburen yolda yürüyoruz değerli kardeşim
Beğendim (7) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38709)
07 Şubat 2019 Perşembe 13:01
Bingöl'ün trafiğinin düzelmesi için ticari taksicilerin düzeltilmesi lazım. Psikolojik ve ahlaki eğitimler verilmelidir.
Beğendim (8) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38708)
07 Şubat 2019 Perşembe 12:58
hergün olsun her zaman olsun günlük olmasın
Beğendim (5) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38702)
07 Şubat 2019 Perşembe 09:57
Ticari taksiler adamın üstüne sürüyorlar.Onları adam edin, Ne kadar samimi olduğunuzu görelim.
Beğendim (8) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38694)
07 Şubat 2019 Perşembe 08:17
Güzel bir uygulama
Beğendim (4) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38682)
06 Şubat 2019 Çarşamba 23:58
ticari taksi ve hatcılar kural dinlemiyor telekomun ordaki kavşakta yayalara yol vermiyorlar mobesseye baksalar yüzlerce ceza kesilmesi lazım.
Beğendim (15) Beğenmedim (17)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38679)
06 Şubat 2019 Çarşamba 23:33
ayip ayip size diyecek laf bulamiyorum utanmak lazim sene 2020
Beğendim (5) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38677)
06 Şubat 2019 Çarşamba 23:15
Sürücü nasıl olsa yayaya yol verir diye, yaya geçidinden tereddütsüz geçmeye çalışmak intihara teşebbüstür. Maalesef ülke genelinde yaya öncelikli trafik anlayışı çoook uzak bir hedef. Cezalarla biraz mesafe katedilir umarım..
Beğendim (15) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_38672)
06 Şubat 2019 Çarşamba 22:20
Yayalar dikkatli olsun, burasi turkiye ezer gecerler. 500 lira cezayla kalirsiniz
Beğendim (12) Beğenmedim (1)Cevapla
20.08.2019
09:18
Faiz indirimini fırsat bilip yine zam yaptılar
Faiz indirimini fırsat bilip yine zam yaptılar
Ev kredisi faizlerindeki indirimi fırsat bilen kimi ev sahipleri ile müteahhitler konutlarına yüzde 5 ile 10 arası zam yaptı. Düşen maliyetin kendilerine rant olarak dönmesini isteyen fırsatçılar, canlanması beklenen konut satışlarını baltalarken, konut alıcısı ise ucuz konutlara yönelmeye başladı.
20.08.2019
09:17
Merkez Bankası`ndan `zorunlu karşılık` kararı
Merkez Bankası'ndan 'zorunlu karşılık' kararı
Merkez Bankası Türk Lirası zorunlu karşılık belirlemede 'kredi büyümesi' kriteri getirdi.
20.08.2019
09:16
ABD`den yeni Huawei kararı
ABD'den yeni Huawei kararı
ABD Ticaret Bakanı Wilbur Ross, Washington yönetiminin Huawei'ye yönelik iş yasağını 90 gün ertelediğini söyledi.
19.08.2019
22:30
Bayram: Ağaç kesen babam dahi olsa eleştiririm
Bayram: Ağaç kesen babam dahi olsa eleştiririm
Yeni Valilik Binasının yapılacağı alandaki yarım asırlık ağaçların kesilmesine tepki gösteren Alican Bayram: 'O ağaçları taşımak yerine kesmeyi tercih eden, yakıp-yıkan babam dahi olsa eleştiriye muhtaçtır.'
19.08.2019
22:29
Vali Bilmez, Kayyum olarak atandı
Vali Bilmez, Kayyum olarak atandı
Bingöllü Vali Mehmet Emin Bilmez, Van Büyükşehir Belediyesi Başkanı Bedia Özgökçe Ertan'ın yerine kayyum olarak atandı.
19.08.2019
22:28
Kurbanlık satışında düşüş yaşandı
Kurbanlık satışında düşüş yaşandı
Bingöl'de Kurban Bayramı, besiciler için hayal kırıklığı oldu. Yıl boyunca bin bir zorlukla hayvanları yetiştiren besiciler, bu yıl ki kurbanlık satışlarının geçen yıllara nazaran düştüğünü ve satışların çok az gerçekleştiğini söyledi.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir