Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
26 Haziran 2019 Çarşamba
20 °C Açık

Bayram: Denetim istiyoruz

Bingöl Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanı Ali Bayram, Vali Kadir Ekinci'nin esnaf ziyaretlerinin kendilerini son derece mutlu ettiğini fakat bu ziyaretler sırasında basına yansıyan karelerde bazı esnafların yasal olmayan tarifeleri duvarlarına astıklarını, yetkililerin bu konuda harekete geçmeleri gerektiğini söyledi.

04 OCAK 2019 CUMA 18:09
86
2822
15
AA aa
Bayram: Denetim istiyoruz

6 Eylül 2018 tarihinde Bingöl Valiliği'ne ve İç İşleri Bakanlığı'na fiyat tarifesi hakkında bir yazı gönderdiklerini ifade eden Bayram, “Biz 6 Eylül 2018 tarihinde Bingöl Valiliğine ve İç İşleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğüne tarifeler ile ilgili yazı gönderdik. Bizim belirlediğimiz fiyat tarifesi şu anda resmi olarak geçerlidir. Biz tarifelerimizi 5362 sayılı Esnaf Sanatkarlar Meslek Kuruluşları Kanunu'nun 62.  Maddesine dayanarak belirliyoruz. Kanunda; “Kanuna tabi esnaf ve sanatkârlarca üretilen mal ve hizmetlerin fiyat tarifeleri, bağlı bulundukları odalarca hazırlanır ve odanın mensubu olduğu birlik yönetim kurulu tarafından fiyat tarifesinin sunulmasından sonra otuz gün içinde onaylanır veya reddedilir. Onaylanan fiyat tarifesi belediye, mülki amirlik ve ilgili odaya yedi gün içerisinde bildirilir ve bu andan itibaren yürürlüğe girer. Fiyat tarifeleri, uygulanacak azami hadleri gösterir.” Diyor. ESOB olarak kanuna dayanarak hazırladığımız fiyat listesi ilgili kuruluşlara bildirilip yürürlüğe girmiştir.

Bizlerin belirlediği tarife dışına çıkanlar kanunu tanımayanlardır. Bingöl Valimiz Sayın Kadir Ekinci geldiği günden bu yana sürekli esnafla birlikte olmuş, esnaf ziyaretlerine vakit ayırmış ve esnafın sorunlarını bizzat dinleyip esnafla hemhal olmuştur. Bu bizleri son derece mutlu etmiştir. Kendisine esnafa karşı duyarlı yaklaşımından ötürü teşekkür ederim. Fakat Valimizin son yaptığı esnaf ziyaretlerinde bir işyerinde asılı olan fiyat tarifesi yasal olmayan bir tarifedir. Bugün yerel bir gazetede yer alan fotoğrafta yetkisi olmayan dernekler tarafından hazırlanan bu tarifeyle Valimiz aynı karede görünüyor. Valimizin bu yasal olmayan tarifeyi fark etmemiş olması bizleri üzmüştür. Yetkililerin bu tarifelerle ilgili denetimleri yapmalarını istiyoruz. “ifadelerini kullandı.

(Fiyat tarifelerinin tespit şekli)

Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanunu 62. Madde;

 “Bu Kanuna tabi esnaf ve sanatkârlarca üretilen mal ve hizmetlerin fiyat tarifeleri, bağlı bulundukları odalarca hazırlanır ve odanın mensubu olduğu birlik yönetim kurulu tarafından fiyat tarifesinin sunulmasından sonra otuz gün içinde onaylanır veya reddedilir. Onaylanan fiyat tarifesi belediye, mülki amirlik ve ilgili odaya yedi gün içerisinde bildirilir ve bu andan itibaren yürürlüğe girer. Fiyat tarifeleri, uygulanacak azami hadleri gösterir.

Belediyeler veya o yerin en büyük mülki amiri tespit edilen bu tarifeleri uygun bulmadıkları takdirde esnaf teşekkülü ile anlaşmaya varamazlarsa onbeş gün içinde o yerin mülki amirinin ya da görevlendireceği yardımcısının başkanlığında, ticaret ve sanayi veya ticaret odasından bir temsilci ile esnaf ve sanatkârlar odaları birliği temsilcisinden teşekkül edecek bir komisyonda görüşülüp karar verilmesini isteyebilirler.

Komisyon kararları salt çoğunlukla alınır. Komisyon, tarifeleri uygun bulmadığı takdirde tarife yürürlükten kalkar.

Komisyon kararına karşı, ilgililer yazılı bildirim tarihinden itibaren on gün içinde ticari davaları görmeye yetkili mahkeme nezdinde itirazda bulunabilirler. Bu mahkemenin kararı kesindir.”

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36314)
08 Ocak 2019 Salı 16:43
Tarım arazilerini imara açmaya bir vatandaş olarak bende karşıyım.
Doğayı ve tarımı katl edemezsiniz.
3-5 Ailenin çıkarı için memleketin geleceği heba edilemez.
Ali Bayramı bu mücadelesinden dolayı tebrik ve teşekkür ediyorum.
Beğendim (25) Beğenmedim (16)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36368)
09 Ocak 2019 Çarşamba 16:32
@Misafir Kullanıcı mülk kutsaldır kimse arazi sahiplerine burda tarım yapacaksın diyemez özel imarla zaten herkes oraya yapı yapabilme hakkına sahiptir amaç çevreyolunu çarpık gecekondu bölgesi etmemektir tabi sizin orda araziniz yok diye atıp tutuyorsunuz bu kadar hasutluk olmaz bu şehri seven bunu yapmaz
Beğendim (0) Beğenmedim (9)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36283)
08 Ocak 2019 Salı 00:16
Bakıyorumda Çevre yolundaki TARIM arazilerini bir kaç daireye peşkeş çekip imara açmak isteyen BETON düşkünleri dadanmış buraya. Siz ölsenizde bitsenizde ALİ BAYRAM SİZDEN DAHA ÇOK ARAZİ SAHİBİ OLMASINA RAGMEN... para için 3.5 daire için sizin gibi memleketini DOĞAYI SATMAYACAKTIR.
Beğendim (28) Beğenmedim (21)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36313)
08 Ocak 2019 Salı 16:43
@Misafir Kullanıcı arkadaşım bak bişeyi anlamıyorsun orda imar yapılmış bitmiş planda olan bölge ertelendi sadece imardadır belediye meclisinden geçmiş bir karardır
Beğendim (16) Beğenmedim (19)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36309)
08 Ocak 2019 Salı 15:50
@Misafir Kullanıcı ali bayramın çevreyolunda bir metre arazisi yok imar ticaridir ev yok bilmeden konuşma
Beğendim (36) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36255)
07 Ocak 2019 Pazartesi 13:26
Ali bey yıllardır dik duruşu ile biz çewliklilerin gururu olmuştur. Allah razı olsun senden.
Beğendim (32) Beğenmedim (32)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36243)
07 Ocak 2019 Pazartesi 11:00
Geçen belediye seçimlerinde bir aday vardı Alican BAYRAM bununla akrabalığı varmıydı
Beğendim (8) Beğenmedim (1)Cevapla
Aybek (@Misafir_36225)
06 Ocak 2019 Pazar 21:26
Ali bayram Bingöl için bir değerdir kendisi herşeyi sağ sol bakmadan söyleyen biridir eleştirebilirsiniz elbette ama hakaret etmeden ve de eleştirirken bir çözüm yolu sunarak yaparsanız bir anlamı olur.
Beğendim (44) Beğenmedim (33)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36192)
05 Ocak 2019 Cumartesi 22:01
AKP İL BAŞKANI ,HANEFİ GÜLERİN,MHP İÇİN YAPTIĞI KONUŞMA,ODA.TV.DE ,VE HABERERK' TE İZLİYEBİLİRSİNİZ..
Beğendim (6) Beğenmedim (6)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36183)
05 Ocak 2019 Cumartesi 19:40
Bu adamda tekin biri değil diyorlar yoksa 1960 dan beri oda başkanı olmazdı diyorlar ıyide ı adamın yaşı kaç merak etim ve kaç yıldır bu işi yapıyor
Beğendim (38) Beğenmedim (52)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36218)
06 Ocak 2019 Pazar 19:42
@Misafir Kullanıcı Birilerinin arkasından konuşuluyorsa, onlardan bir adım öndedir.
Beğendim (32) Beğenmedim (13)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36176)
05 Ocak 2019 Cumartesi 16:58
ali bayramı o zaman bingöl elden gider ...
Beğendim (40) Beğenmedim (7)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36168)
05 Ocak 2019 Cumartesi 11:01
bu şehrin en başta bu zihniyetlerden kurtulması gerekiyor. gelişime yeniliğe modernleşmeye engelsiniz
Beğendim (45) Beğenmedim (50)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36291)
08 Ocak 2019 Salı 07:52
@Misafir Kullanıcı Her önüne gelen geişi güzel fiyat tarifesi asmakmı genilik.
Beğendim (20) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36166)
05 Ocak 2019 Cumartesi 09:33
bu millet seni hiç af etmiyecek ali bayram insanların hayelleriyle oynadın çevreyolunu iptal ettirdin
Beğendim (47) Beğenmedim (54)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36227)
06 Ocak 2019 Pazar 22:16
@Misafir Kullanıcı Hangı rantın hayalını kurdunuzki hayallerınız yıkıldı
Beğendim (32) Beğenmedim (42)Cevapla
25.06.2019
20:52
BÜ`ye 4 Bin 742 kontenjan ayrıldı
BÜ'ye 4 Bin 742 kontenjan ayrıldı
2019 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu YÖK tarafından yayımlandı. Yayımlanan kılavuza göre Bingöl Üniversitesi'ne bin 929'u lisans, 2 bin 813'ü ön lisans olmak üzere toplamda 4 bin 742 kontenjan ayrıldı.
25.06.2019
20:51
Önal, LGS`de Türkiye birincisi oldu!
Önal, LGS'de Türkiye birincisi oldu!
Geçtiğimiz gün açıklanan LGS sonuçlarında Hürriyet Koleji öğrencilerden Yusuf Bihar Önal, 500 tam puan alarak Türkiye birincisi oldu.
25.06.2019
20:50
İşgallere Göz Yumulmayacak
İşgallere Göz Yumulmayacak
Kaldırım yasakları ile ilgili açıklamalarda bulunan Genç Belediye Başkanlığı, kaldırım yasağı uygulamasının kararlılıkla devam edeceğini duyurdu.
25.06.2019
20:49
Baraj yapan şirketler bize yaşam alanı bırakmadı
Baraj yapan şirketler bize yaşam alanı bırakmadı
Genç İlçesi Çaytepe Köyü Muhtarı Asım Öztürk, 'Çaytepe Ovası ve Dik Köyü Ovasının neredeyse kullanılamaz hale geldi. Tarım alanlarımız kullanamıyoruz. Toprak kaymaları bir yana, baraj yüzünden bize de hayvanlarımıza da bitkilerimize de yaşam alanı bırakılmadı' dedi.
25.06.2019
20:43
Uyuşturucuyla mücadeleye de hassasiyet gösterilsin
Uyuşturucuyla mücadeleye de hassasiyet gösterilsin
Yeşil Yıldız Bağımlılıklarla Mücadele Derneği Bingöl İl Başkanı Şahin Gültekin: hükümet sigaranın önlenmesi noktasında göstermiş olduğu hassasiyetin aynısını uyuşturucu kullanımının önlenmesi konusunda da göstermelidir.
25.06.2019
20:42
Yeni askerlik sistemi Meclis`te kabul edildi
Yeni askerlik sistemi Meclis'te kabul edildi
Yeni askerlik sistemine ilişkin düzenleme TBMM Genel Kurulunda kabul edilerek yasalaştı. Buna göre askerlik 6 aya düşecek ve bedelli askerlik sürekli hale gelecek. Yeni sistemin yürürlüğe girmesiyle 130 bin askerin terhis olması bekleniyor.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir